Meta, reklam kontrollerinde yapay zekayı kullanacak
1 min read

Meta, reklam kontrollerinde yapay zekayı kullanacak

Meta, reklamverenlerin, gerçek bir kişinin herhangi bir şeyi söylemesini sağlayacak şekilde değiştirilmiş, fotogerçekçi görseller veya videolar (ya da gerçekçi sese sahip ses) içeren bir sosyal konu, seçim veya siyasi reklam göndermeleri halinde bunu reklam akışında açıklamaları gerekeceğini açıkladı.

Ayrıca, var olmayan gerçekçi görünümlü bir kişinin, gerçekleşmemiş gerçekçi görünen bir olayın veya gerçekten meydana gelen gerçek bir olayın değiştirilmiş bir görüntüsünün yer aldığı bir reklam mı gönderdiklerini de Meta’ya bildirmeleri gerekecek. Gerçekleştiği iddia edilen bir olayın sahte bir görüntüsünü, videosunu veya ses kaydını gönderirlerse (örneğin yapay zeka görüntü oluşturucularının yardımıyla oluşturdukları bir şey), Meta’yı da bilgilendirmeleri gerekir.

Meta, reklam kontrollerinde yapay zekayı kullanacak

Reklamverenlerin, reklamlarının yalnızca boyutunun ayarlandığını, kırpıldığını, renginin düzeltildiğini ve keskinleştirilip netleştirilmediğini açıklamalarına gerek olmayacak.

Halihazırda bazı reklamverenlerin yeni kurala aykırı davranmasını bekleyen Meta, gönderimlerini dijital olarak değiştirdiklerini kasten açıklamadıklarını tespit ederse reklamları reddedeceği konusunda uyarıyor. Ayrıca, kurala karşı tekrarlanan saldırıların “cezalarla sonuçlanabileceği” belirtiyor. Reklamverenlerin geçmesi gereken yetkilendirme süreci ve sistemle oynamalarını önlemek için uygulanan güvenlik önlemleri hakkında henüz ayrıntılı bilgi verilmedi ancak gelecekte daha fazla ayrıntı paylaşılacağına söz verildi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir