Turizmde yeni çağ: Dijitale yatırım yapan kazanacak

Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü (BMDTÖ), 2023 Ocak-Temmuz döneminde uluslararası turist sayısının Kovid-19 öncesi seviyelerin yüzde 84’üne ulaştığını açıkladı. Bu yıl Ocak-Temmuz döneminde dünyada toplam 700 milyon turistin seyahat ettiğini belirten Dünya Turizm Örgütü, bunun, 2022’nin aynı dönemiyle kıyaslandığında yüzde 43’lük artış anlamına geldiğini vurguladı.

Türkiye de dünyanın popüler turizm destinasyonları arasındaki konumunu korumaya devam ediyor. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) tarafından yayımlanan 9 aylık verilere göre Türkiye’yi ziyaret eden 5 milyon 436 bin 626 yurt dışı ikametli vatandaşla birlikte toplam ziyaretçi sayısı bu yılın ilk dokuz ayında 40 milyonun üzerine çıktı ve yılın üçüncü çeyreğinde 17 milyar 952 milyon 361 bin turizm geliri elde etti. 

YENİ AKIMLAR TURİZMDE ÇOK HIZLI YAYILIYOR 

Turizm sektörü rakamlara bakıldığında pandemi öncesi günlerine dönmüş olsa da sektörde yaşanan değişimler ve trendler yeni bir turizm anlayışını beraberinde getirdi. Alanya Turistik İşletmeciler Derneği (ALTİD) Genel Kurul Üyesi ve A Grup Yönetim Kurulu Başkanı Ali Ulvi Erim’e göre, turizmde sürdürülebilirlik, yeni tatil temaları, kent turizmi, gastronomi gibi konularda yeni anlayışlar gelişiyor. Dijitalleşme ile her konuda olduğu gibi turizm sektöründe de yeni akımların çok hızlı yayıldığını söyleyen Erim sözlerine şöyle devam etti: 

“Yapay zekâ uygulamaları turizmde tercihleri etkilerken, sektöre fayda sağlayacak şekilde verimliliğin artmasına da olanak sağlıyor. Özellikle kişiselleştirilmiş ve özelleştirilmiş hizmetler sunarak müşteri memnuniyeti arttıran, uçak rezervasyonu ya da otel bulma gibi manuel işlemleri dijitalleştirerek operasyonel verimliliği arttıran yapay zekâ uygulamalarını önümüzdeki yıllarda daha sık göreceğiz.” 

Tüm bu sebeplerden dolayı turizmin onlarca farklı sektöre ve istihdama temel oluşturan bir sektör olarak yenilikçi olması gerektiğine vurgu yapan ve insan kaynağının kalitesi dışında, mutluluk, tutku, deneyim gibi soyut kavramların da pazarlanmasına yatırım yapılmasını gerektiğini belirten Erim’e göre bunu yapabilen şirketler için başarı kaçınılmaz olacak.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

x